mandag 19. september 2011

Medievaner

Har du noen gang tenkt på hvor mye tid og hvor mange gjenstander du bruker i løpet av en dag, som har med media å gjøre? Faktisk så har jeg aldri gjort det selv, men nå tenkte jeg å finne det ut.
Som regel er de
t første jeg bruker om morgenen mobilen min. Den brukes mest som vekkerklokke om morgenen, men selvfølgelig mest som ett kommunikasjonsmiddel iløpet av dagen. Hører faktisk ofte på radio også. Og det er selvsagt P3 det går i. Om jeg har tid før jeg drar på bussen, leser jeg jo også noe i avisen.
Det første som skjer når jeg slår på pcn min på skolen er jo at jeg logger på Facebook med en gang. Og da blir jeg jo veldig oppdatert, og det er viktig. Kanskje en i klassen har bursdag og da er det viktig å vite det før personen kommer, slik at jeg VET at jeg må gi en gratulasjon!
Så, når jeg kommer hjem, da er jeg en sløv Tv-slave. Og da kan jeg godt sitte i flere timer å se på. Selv om jeg ser mest av programmer på nett-tv.

Tror faktisk det er det meste jeg bruker, eller ihvertfall det jeg kommer på. Så da har vi vel kommet fram til at jeg bruker 5 ting innenfor media iløpet av en dag. Hvor mye tid det innebærer er nok mer enn den tiden jeg ikke bruker det.

Ta gjerne denne undersøkelsen!!

Så hvordan er din dag, innenfor media?

Pcn min er den mest dyrebare tror jeg. På lik linje med mobilen. Søt fisk, hva?

14 kommentarer:

  1. Min dag er veldig lik din, bortsett fra at jeg ikke går på skolen da. Bruker mobilen for å komme meg opp i 10-tiden, skrur på dataen for å sjekke facebook, blogg osv, skrur på radio eller tv bare for å ha noe musikk i bakgrunnen. Ofte har jeg også tv'en stående på lydløs, siden jeg ikke gidder å slå den av. Og når jeg trener er jeg helt avhengig av radio på mobilen!

    SvarSlett
  2. Bildet ditt er så forbanna søtt!!! :)
    Omg, kom hit skal jeg klemme deg i stykker :)

    SvarSlett
  3. HAhaha, Lene!! Ikke klem meg HELT i stykker da <3

    SvarSlett
  4. fin blogg:-D

    SvarSlett
  5. min dag er
    mobil: vekking
    data: sjekke facebook
    mp3 spiller: sitte på bussen i 3 kvarter
    mobil: ringe noen om jeg har glemt noe ;P
    data: lekser
    TV: sitte slengt i en stol til jeg finner på noe fornuftig å gjøre! XD

    SvarSlett
  6. En grei oversikt over egne medievaner. Hva er de generelle medievanene våre? Husk hypertekst.

    SvarSlett